Montessori pedagogika je postavená na vedeckých faktoch a 40 ročnom pozorovaní detí vo veku do 6 rokov prvou detskej talianskou lekárkou a psychologičkou Máriou Montessori
Montessori princípy vedú deti k veľkej samostatnosti a tvorivosti
Reformný pedagogický systém Dr. Márie Montessori je uznávaný a oceňovaný po celom svete.
Je to ucelená metóda vzdelávania a výchovy.
Zahŕňa v sebe nielen filozofiu rozvoja dieťaťa, ale hlavne konkrétne praktické postupy s množstvom pomôcok.
V Montessori pedagogike sa kladie dôraz na spojenie telesnej a duševnej aktivity (celostné učenie). Pohyb umožňuje, aby sa v mozgu spracovali informácie získané z vonkajšieho sveta prostredníctvom zmyslov, v dôsledku čoho vznikajú nové nervové spojenia a nervová sústava dozrieva. Aby bolo učenie úspešné, musí vychádzať z konkrétneho poznania a manipulácie s predmetmi, teda z vlastnej skúsenosti. Rastúcemu dieťaťu musí byť umožnené využívať svoje pohybové orgány aj pri učení, nielen pri hrách. Práca s rukami umožňuje dieťaťu sústrediť sa na činnosť, prostredníctvom ktorej poznáva veci, chápe javy a rozvíja myslenie a reč.
Východiskom je ponúknuť deťom intelektuálne podnety v správnom čase (v konkrétnej senzitívnej fáze vývoja) a správnou formou.
Deti vedené metodikou Montessori začínajú spontánne písať, čítať a počítať už v predškolskom veku.
Cieľom pedagogiky je podporovať u Vášho dieťaťa prirodzenú túžbu učiť sa, podporovať priateľský vzťah medzi učiteľom a dieťaťom a podporovať schopnosť učiteľa pozitívne dieťa motivovať.
Pedagogika Márie Montessori prežila viac ako storočie, no jej odkaz je stále aktuálny. Aj dnes vznikajú nové školy, škôlky, jasle a centrá, ktoré podporujú výchovu a vzdelanie detí metódou Montessori.